Banner Ebook 468X60

Thursday, October 18, 2007

Menyambut Aidilfitri

Saya pulang ke Chini pada petang khamis, 2 hari sebelum raya. Hampir sebulan gak saya tak balik kampung. Dan selama itulah saya tak menjenguk bangsal cendawan saya. Rasa rindu pulak, hehe..

Raya kali memang meriah sebab adik beradik suma pulang ke kampung. Sehari sebelum raya, kami sibuk membakar lemang. Malam lepas berbuka pulak, kami gotong royong mencucuk sate! Saya hanya sempat ambil gambar lemang yang sedang dibakar je, sebab pastu bateri kamera habis. Membakar lemang ni memang acara rasmi keluarga kami, hampir tiap2 tahun mesti ada punya.

Hari jumaat tu jugak saya ada pelawat dari kampung berdekatan. Namanya Nuar. Dia berminat untuk turut mengusahakan perusahaan cendawan jugak dan telah hadiri taklimat mengenai cendawan. Dia mendapat info mengenai projek Chini Agro secara kebetulan semasa sedang mengumpul maklumat mengenai cendawan dari internet. Dari pengamatan saya, dia memang betul2 bersemangat untuk menceburi bidang ni. Moga dia berjaya dan bolehla kitorang buat network cendawan kat sini...

No comments: