Banner Ebook 468X60

Monday, October 13, 2008

Cuba try test Life Light



Dulu saya pernah baca melalui blog RASE mengenai sejenis baja dari Jepun yang sesuai untuk penanaman cendawan. Namanya LIFE LIGHT. Seperti kebanyakan produk baja/ EM yang lain, life light dikatakan mampu meningkatkan daya tahan bungkah terhadap penyakit selain meningkatkan hasilnya.


Bila dah sampai kat ladang RASE ahad lepas, saya ambil keputusan untuk membeli 20 bungkah berbenih yang mengandungi Life Light. Kalau kita tenung bungkah tu secara dekat, nampak butiran baja berwarna putih bercampur dengan habuk kayu. Saya tak beli baja Life Light terus sebab nak monitor dulu 20 bungkah testing ni. Menurut en Goh RASE, diorang pun belum dapat hasil dari bungkah Life Light lagi. Tapi jika di lihat prestasi bungkah yang diperam, nyata kadar rejectnya telah berkurangan dari dulu. Saya sendiri dapat melihat perkembangan maisilium yang memutih di dalam bangsal diorang, sejuk mata memandang. Dalam asyik melihat bungkah2 life light tu, saya terperasan bungkah ling zhi diorang yang dah mula keluarkan hasil! Nampaknya RASE dah mula meneroka pasaran baru selain dari cendawan tiram. Syabas buat mereka!




Sekian,



Lanchini.

No comments: