Banner Ebook 468X60

Sunday, April 26, 2009

Kursus Penjagaan Bungkah ke-2

Salam hormat buat pembaca,

Sabtu lepas kami mengadakan satu lagi kursus khas penjagaan bungkah. Kursus ke-2 ini telah dihadiri oleh 4 peserta dimana kesemuanya dari negeri Pahang.


Sama seperti kursus sebelum ni, fokus utama kami ialah mengajar peserta teknik2 yang betul dalam penjagaan bungkah berbenih bermula dari pemilihan bungkah hinggalah memasarkan hasilnya. Oleh kerana tempoh masa yang agak pendek, saya terpaksa meringkaskan topik2 lain yang berkaitan. Para peserta boleh merujuk panduan cendawan yang dibekalkan jika ingin mendapat informasi tambahan. Pada akhir kursus, kami sempat menunjukkan peserta demonstrasi membuat bungkah serta peralatan2 yang digunakan.

Ada beberapa orang yang bertanya mengapa kami tidak mengadakan kursus penuh projek cendawan. Sebenarnya rumah ayah kini dalam proses renovasi, jadi ruang untuk mengadakan praktikal agak terhad dan kurang selesa. InsyaAllah, penhujung bulan 5 nanti kami jadualkan untuk adakan kursus penuh semula. Kami mungkin adakannya berselang seli dengan kursus penjagaan bungkah. Kepada yang berminat, boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut.

Itu aje laporan ringkas dari kami, jumpa lagi..


No comments: