Banner Ebook 468X60

Monday, June 30, 2008

Kursus Cendawan ke-7

Alhamdulillah, dengan izinNya, kursus Intensif Penanaman Cendawan kali ke-7 telah selamat diadakan. Bilangan peserta yang hadir ialah seramai 20 orang dimana 15 daripadanya telah memilih kursus 2 hari dan selebihnya kursus 1 hari.

Kursus kali ni dimeriahkan oleh 2 orang bangsa India iaitu en Selva dan en Raja.Ini lah kali pertama kursus saya disertai oleh bangsa selain dari Melayu. Mereka ni dari Mentakab dan sebenarnya dalam perjalanan ke KL. Sempat lagi diorang join kursus cendawan! Kehadiran en Selva yang kelakar menghidupkan suasana sepanjang kursus berlansung.

Secara kesuluruhannya kursus kali ni berjalan dengan lancar. Kebanyakan peserta bersungguh-sungguh mendengar apa yang di ajar dan mereka melakukan praktikal dengan bersemangat sekali. Kali ni saya tak nak menulis panjang, biarla gambar-gambar di bawah menceritakan segala-galanya..






Berikut adalah gambar kenangan bersama peserta pada hari pertama dan kedua. ( budak kecik yang sedang 'menyerang' cameraman tu ialah anak saya, maaf ye cameraman )




Kami mendoakan agar setiap peserta pulang dengan ilmu cendawan yang secukupnya. Kami tak lupa membekalkan setiap peserta 10 bungkah berbenih sebagai 'kerja rumah'. Peserta boleh mengaplikasikan ilmu yang di ajar untuk menjaga bungkah2 ini sehingga ianya mengeluarkan hasil nanti.

Chini Agro akan sekali lagi menganjurkan kursus seperti yang tercatat di bawah. Untuk pengetahuan, ini mungkin kursus terakhir sebelum kami berehat beberapa bulan. InsyaAllah, kursus kami yang seterusnya akan muncul dengan format baru.

Tarikh : 9 & 10 Aug 08
Tempat : Dewan JKKR (f) Chini Timur 3

Sekian,

Lanchini


2 comments:

Anonymous said...

yeah! thats awsome!! i like it!


berto xxx

Anonymous said...

To the owner of this blog, how far youve come?You were a great blogger.