Banner Ebook 468X60

Wednesday, August 13, 2008

Laporan Ringkas Kursus Cendawan ke-8

Kursus cendawan ke-8 telah selamat kami anjurkan pada 9 dan 10 ogos yang lalu. Seramai 9 peserta telah mengambil bahagian dan kesemuanya dari negeri Pahang Darul Makmur. Ada peserta yang berkobar-kobar semangatnya hingga datang sejam setengah awal dari waktunya!

Jikalau kursus sebelum ni kami menerima kehadiran peserta kaum India, kali ni pula kami turut dimeriahkan oleh seorang peserta kaum Cina, iaitu en Alex Ong. Beliau pernah study di Australia dalam bidang akauntan. Yang nyata, perbezaan latar belakang kaum langsung tak menjejaskan rentak perjalanan kursus kali ni. Setiap peserta kelihatan lebih bersedia dengan pelbagai soalan dari sessi teori, praktikal hinggalah ke penyampaian sijil! Ada peserta yang telah pun sedia membeli bungkah cendawan datang kerana ingin mendalami lagi ilmu mengenai cendawan.
Peserta kursus juga turut di jamukan dengan hidangan cendawan goreng berempah pada rehat petang. Ramai yang kali pertama merasainya dan terkejut dengan keenakan cendawan goreng ni.. Sama macam saya jugak dulu.

Pada kebiasaanya, sessi di dewan akan berlanjutan hingga ke petang. Namun disebabkan oleh mesyuarat pemilihan UMNO yang turut dijalankan di tempat yang sama, kami terpaksa berpindah ke rumah saya untuk sessi praktikal. Namun semua ni tak menjejaskan kelancaran kursus kali ni. Ini sebahagian gambar yang sempat saya rakamkan..



Sekian,


Lanchini

No comments: