Banner Ebook 468X60

Monday, March 10, 2008

CENDAWAN DAN PILIHANRAYA


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Sebagai rakyat Malaysia yang prihatin terhadap tanggungjawabnya, sabtu lalu saya pulang ke kampung untuk mengundi. Pukul 11 pagi saya sampai ke Chini dan terus bergegas ke tempat mengundi yang terletak 2km dari rumah. Saya pergi dengan semangat berkobar-kobar untuk memangkah calon pilihan. Namun semangat tinggal semangat apabila pegawai yang menyemak pendaftaran mengatakan nama saya tiada dalam list! Saya makin terkedu bila diberitahu saya hanya berada di dalam senarai calon undi pos! Macammana jadi camni sedangkan saya telah mengundi secara normal pada tahun 2004 yang lalu? Saya pulang dengan penuh dengan tanda tanya. Ada juga wakil dari parti BN yang berkunjung ke umah dan menyatakan hasrat untuk membantu saya dengan menghubungi SPR pusat. Akhirnya dia datang semula dan berkata tidak boleh buat apa2 lagi. Kemungkinan telah berlaku kesilapan pada SPR sendiri.. Aiseyman... Nyesal gak sebab tak check betul2 waktu semak dalam internet dulu.

Namun perasaan kecewa ni tak menghalang saya untuk menolong ayah untuk menyiapkan rak di dalam bangsal ke-3 kami. Minggu yang lalu, abang ipar saya telahpun menyiapkan 40% rak. Jadi minggu ni kami bercadang untuk siapkan terus rak-rak lain memandangkan segala kelengkapan telah pun tersedia. Kami menjalankan kerja secara beramai-ramai. Ada yang menggergaji kayu, ada yang memaku dan ada yang memasang tiang. Alhamdulillah, 12 rak telah berjaya disiapkan...


Sebahagian dari rak yang telah siap minggu lepas telah pun diisi dengan bungkah-bungkah cendawan. Pada anggaran saya, dalam 2 ribu bungkah ada kot..


Matlamat asal membina bangsal ke-3 adalah untuk menggantikan bangsal pertama yang kini sudah bertukar menjadi stor. Kira2 minggu lepas, saya telah membeli peralatan dan bahan mentah secara pukal dari Mentah Resources. Dan barangan tersebut kini memenuhi bangsal 1. So, kepada sesiapa yang ingin membeli bahan mentah dan peralatan cendawan, bolehla mendapatkannya dari Chini Agro. Anda boleh dapatkan sebut harga melalui ruangan download di sebelah kanan blog ini.

Itu aje untuk kali ni, mata aimashou...

lanchini

No comments: